Бүгін: 06.07.2024
Реформалардың локомотиві сіздерсіздер, біздің ару жастар! Қазақстанның болашағы жастардың қолында, өз мүмкіндігіңді, арманыңды жіберіп алма. Жақсы оқып, еңбектенген адамның ғана арманы орындалады. Қасым-Жомарт Тоқаев

Класс жетекшіге жадынама

Жаңа оқушы сыныпта. Атмосфераны қалай баптауға болады?

Жаңа оқушының пайда болуы-сынып өміріндегі үлкен және маңызды оқиға. Өкінішке орай, оқушылар мен мұғалімдер өмірде мұндай өзгерістер жаңалық үшін маңызды екенін әрдайым түсінбейді. Оқушылардың көпшілігіне бейімделу, жаңа орынға үйрену, жаңа мұғалімдер мен сыныптастарымен ортақ тіл табу қиын. Көптеген мұғалімдер мен ата-аналар бала неғұрлым кішірек болған сайын, оған бейімделу оңайырақ деп санайды. Бірақ бұл әрдайым емес. Сынып жетекшісі бұл жағдайда көмектесе алады. Біз сіздер үшін жаңа оқушы пайда болған сыныпта жұмыс істеу бойынша ең аз бағдарлама құрдық.

1. Мектеп ережелері туралы айтып беріңізші

Әр мектеп өз ережелері мен тәртіптерін белгілейді. Әрине, негізгі тармақтарда олар бірдей, бірақ сонымен бірге әрбір мектепте мектеп рухын — оның имиджін қалыптастыратын өз ерекшеліктері бар. Сынып Сағатын өткізіңіз және мектепте қандай ережелер бар екенін түсіндіріңіз.

2. Жаңа оқушыны сыныппен таныстырыңыз.

Жаңа оқушыны таныстыру барысында олардың қызығушылығы, жетістіктері, сипаты туралы қысқаша айтып беріңіз. Әрине, әрбір оқушының мықты және жағымды қасиеттеріне баса назар аудару керек. Балалар өздерінің күшті жақтары туралы ести алады. Мүмкін, бұл оларды шабыттандырады. Әрине, жаңа оқушы осындай көріністен кейін барлығын есте сақтау екіталай. Дегенмен, ол өзіне жақын адамдар әлдеқайда жылдам табады.

3. Жаңа оқушыға өзі туралы айтуға көмектесіңіз

Сіз жаңа оқушыдан өзіңіз туралы айтуды сұрай аласыз.

Жаңа оқушыға сұрақтар қойып көмектесуге болады:

Сіз қандай фильмдерді ұнатасыз? Ал кітаптар оқыдыңыз ба? Ең бастысы қайсысы есте қалды?

Компьютерде / планшетте ойнайсыз ба? Тағы неге қызығасың? Үйірмелерге барасыз ба? Қандай?

4. Ұжымдық жұмысқа екпін жасаңыз

Кейбір мұғалімдер жаңа оқушының пайда болу фактісін елемейді және әдетте сабақ өткізеді. Жоқ, бұл орынсыз. Ұжымдық жұмысқа көңіл бөліңіз, жаңа оқушы өзін Байқаусыз сезінбейтіндей етіп жасауға тырысыңыз, бірақ сонымен бірге оны бүкіл сабаққа назар аудару нысанына айналдырмаңыз.

5. Бірге көңіл күй көтеріңіз

Бейресми жағдайда бейтаныс адамдармен қарым-қатынас жасау оңайырақ. Оқушылар үшін қызықты іс-шара ойлап табыңыз. Бұл кез-келген нәрсе болуы мүмкін: тікелей сыныпта тәттілермен шай ішу, саябақта серуендеу, орманға бару.

Мұғалім мен сынып жетекшінің рөлінен біраз қашықтықта болуға тырысыңыз. Оқушыларға теңдей сөйлесіңіз, қалжыңдап, демалыңыз.

Өмірлік жағдайлар өзгерген кезде Стресс сөзсіз. Жаңа оқушы кез-келген жағдайда уайымдайды, уайымдайды және белгілі бір ыңғайсыздықты сезінеді. Алайда, сіз ол тез бейімделіп, жаңа сыныпта ыңғайлы сезінуге әсер ете аласыз.

 

***

Жаңадан келген оқушыға жаңа ұжымға бейімделу өте қиын.

Ол бейімделудің бірнеше фазасы өтеді.

Оқушылар алдымен оған абайлап қарап, сыртта ұстайды, содан кейін бірнеше бала өзіне батылдықты алып, онымен тіл табыса алады,әрі қарай жаңадан келген оқушы туралы жалпы ұжымдық пікір қалыптасады.Нәтижесінде жаңадан келген оқушы немесе өршіп, немесе ұжымға "құйылады".

Жаңа ұжымға қосылу оның жеке қасиеттеріне, оның достығына, сондай-ақ сынып жетекшісінің көмегіне байланысты. Бейтаныс ұжымдағы жаңадан келушінің бейімделудегі сынып жетекшісінің рөлі зор. Сынып жетекшісі сынып жаңа оқушыны жақыннан танып білу үшін сыныппен әңгіме өткізеді,сондай-ақ балалардың бір-бірімен өзара қарым-қатынасы, сыныпта пайда болатын мәселелер және т. б. туралы айтып, жаңадан келген оқушылармен жеке әңгіме өткізеді. Сынып жетекшісі оқу жылында табысты оқуға, сыныптастарына мейірімді қарым-қатынасқа, сыныптағы кез-келген жағдайдың әрдайым шешілгенін түсінеді. Жаңадан келушілерді таныстыру үшін қарапайым тренингті қолдануға болады.

Сынып жетекшісі бірінші рет сырттай бақылап, жағымсыз жағдайлардың алдын алуға тырысады. Сынып жетекшісі жаңадан келген оқушыдан оның мүддесі, қызығушылығы және сүйікті заттары туралы сұрайды. Ол үшін әр оқушының қызығушылықтары мен қызығушылықтарын анықтау мақсатында барлық сыныптың сауалнамасын қолдануға болады.

Сауалнаманың сауалнамасы 10-15 сұрақтан артық болмауы тиіс,оларға жауап беру қиын емес.

Оқудан бос уақытта немен айналысуды жақсы көресің?

Болашақта кім болғың келеді?

Сенің әуес ісің?

Сіздің сүйікті досыңыз (дос)?

Сіз қандай спорт түрін ұнатасыз?

Сізге қандай фильмдер ұнайды?

Қандай кітаптарды ұнатасың әрі қарай?

Мектеп бағдарламасы бойынша қандай пән өте қызықты?

Үзіліс кезінде не істеу керек?

 

Сынып жетекшісі сауалнаманың қорытындысын шығара отырып және жаңадан келген оқушылардың және басқа да оқушылардың мүдделерін салыстыра отырып, іс-шараны ұйымдастыра алады, мысалы, футболға немесе киноға барып, өз қабілеттерін көрсете алатын және өзін толық көрсете алатын болады.

Әрине, маңызды сәт – жаңадан келген ата-аналармен әңгіме. Тіпті жаңа сынып жақсы қарым-қатынас болса да. Бұл ата-аналар жаңа оқушы туралы: ол алдыңғы мектепте қалай оқыған, қарым-қатынаста немесе оқуда проблемалар болған ба, оның қандай мүдделері және т.б. туралы айта алуы үшін қажет. Баланың өзі сыныппен жақындасқысы келмейді және шетте қалады. Мұндай жағдайда оған психологтың кеңесі және сынып жетекшінің қолдауы қажет болуы мүмкін, бұл мінез-құлықтың себебін, мүмкін болатын ішкі кешендер мен қорқынышты анықтау үшін.

Сынып жетекшісі психологпен бірге әр түрлі сурет салу әдістемелерін қолдана отырып, баланы тестілеуден өткізе алады: "жоқ жануар", "адамның конструктивтік суреті" және т.б. "мектеп психологының энциклопедиясынан"материалды қолдануды ұсынамыз.